Saavutettavuuskriteerit
Edellyttää vahvaa tunnistautumista: Palveluun pääsyn edellytyksenä on vahva tunnistautuminen esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Edellyttää digitaitoja: Palveluun osallistuminen vaatii vähintään digitaalisen osaamisen perusteita.
Edellyttää lukutaitoa: Palveluun osallistuminen vaatii kirjoitetun tekstin ymmärtämistä palvelun järjestämiskielellä.
Mahdollisuus selkokieliseen palveluun: Palveluun osallistujalle on mahdollista tarjota palvelua järjestämiskielellä selkokielisesti.
Mahdollisuus tulkkauspalveluun: Palvelun osallistumisen aikana on mahdollisuus tulkkauspalveluun.
Mahdollisuus asioida viittomakielellä: Palveluun osallistuja voi käyttää palvelussa viittomakieltä järjestämiskielellä.
Mahdollisuus anonyymiin asiointiin: Palveluun voi osallistua ilman nimi- tai muita tunnistetietoja.
Palveluun osallistuminen edellyttää omia työvälineitä: Osallistujalla tulee itsellään olla palvelussa tarvittavat välineet, kuten älypuhelin, tietokone ja internetyhteys.
Mahdollisuus lainata palvelussa tarvittavia työvälineitä: Osallistujalla on mahdollisuus saada palvelussa tarvittavat välineet käyttöönsä palvelun ajaksi palveluntuottajalta tai muulta taholta.
Verkkopalvelu on saavutettava: Palvelu tai palvelussa käytettävät digitaaliset sisällöt on tehty niin, että käyttäminen ja ymmärtäminen on kaikille mahdollista.
Näkörajoitteet huomioitu toteutuksessa: Palvelussa on otettu huomioon osallistujat, joilla on näkemisen rajoitteita tai näkövamma.
Liikuntarajoitteet huomioitu toteutuksessa: Palvelussa on otettu huomioon osallistujat, joilla on liikkumisen rajoitteita tai fyysinen vamma.
Kuulorajoitteet huomioitu toteutuksessa: Palvelussa on otettu huomioon osallistujat, joilla on kuulemisen rajoitteita tai kuulovamma.
Palvelun kohderyhmä on rajattu sukupuolen mukaan: Palvelu on suunnattu sukupuolen mukaan.
Huom. Palvelun saavutettavuusvalintojen ilmoittaminen on vapaaehtoista.