Asiakasnäkymä
Vantaan työnhaun valmennus (Live-säätiön valmennus)
Organisationssätt
Målgrupp
Tjänstens språk
Kostnader
Tjänstens tillgänglighet
Kohderyhmä
Vantaan työllisyyspalveluiden vantaalaiset asiakkaat. Palvelusta hyötyy työnhaun alussa oleva työnhakuun vauhdittamista ja täsmävinkkejä tarvitseva työnhakija. Palvelussa tarvitaan Suomen, Ruotsin tai Englannin kielen osaamista työnhaun edistämiseksi.
Deltagarens hemkommun
Åldersgrupp
Osallistuminen
Voit osalllistua palveluun, jos pystyt keskustelemaan työn hakemisesta ja osaamisestasi suomen, ruotsin tai englannin kielellä. Lisäksi yksi valmentajista suomalaista viittomakieltä käyttäviä asiakkaita.
Työnhaun valmennus on matalan portaan tukea ja ohjausta työnhakuun ja työllistymiseen. Voit osallistua palveluun vain kerran ja päättää itse, hyötyisitkö seuraavista tapaamisista (maksimissaan kolme tapaamista). Palvelusta voit saada lisäboostia ja täsmävinkkejä työnhakuusi sekä monipuolisesti asiantuntijoiden näkemyksiä tukemaan työnhakusi käynnistymistä tai vauhdin saamista.
Tapaamisten aiheita voivat olla esimerkiksi
Osaaminen ja vahvuudet: osaamisen sanoittaminen
- CV ja hakemus kuntoon
- Hissipuhe
Työnhakukanavat: Sopivien ja kiinnostavien työpaikkojen etsintä
- Työmarkkinatori
- Avoimet työpaikkasivustot
- Yritysten nettisivut
- Henkilöstövuokrausyritykset
- Sosiaalinen media
- Verkostot
Työpaikan hakeminen: Julkisessa haussa oleva työpaikka
- Hakemuksen laatiminen
- Avointen hakemusten kirjoittaminen
- Suora yhteys työnantajaan
- Sähköpostin lähettäminen
- Soittaminen
Haastatteluun valmistautuminen: Tyypillisten haastattelukysymysten läpikäyntiä ja haastattelutilanteen harjoittelua
- haastattelusimulaatio